
Za dwa tygodnie - 21 maja 2022 roku - wchodzą w życie nowe wymagania Pakietu Mobilności dla przedsiębiorców realizujących międzynarodowe przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony. Co to oznacza?
Za dwa tygodnie - 21 maja 2022 roku - wchodzą w życie nowe wymagania Pakietu Mobilności dla przedsiębiorców realizujących międzynarodowe przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony. Co to oznacza?
Powodem zmian wprowadzonych przez Komisję Europejską jest ogromny wzrost przewoźników w tzw. transporcie lekkim, czyli do 3,5 tony. Nowe przepisy mają uregulować i ujednolicić rynek.
Nowe obowiązki dla przedsiębiorcy to konieczność posiadania licencji wspólnotowej, certyfikatu kompetencji zawodowych, posiadania zabezpieczenia finansowego, dobrej reputacji oraz posiadania siedziby w państwie członkowskim UE.
Co to oznacza?
- Poza dodatkową papierologią oczywiście koszty. Otóż w terminie zabezpieczenia finansowego kryją się konkretne kwoty - 1800 euro na pierwszy pojazd oraz 900 euro na każdy następny - wskazuje serwis Auto Kult.
Co więcej, płacić będzie trzeba również za licencję wspólnotową.
- Koszt tego dokumentu to 4000 zł plus 440 zł za każdy wypis z licencji dla każdego kolejnego pojazdu. Licencja taka jest ważna przez 5 lat. Natomiast za dokument o ważności 10 lat trzeba już zapłacić 8000 zł plus 880 zł za każdy wypis - dodaje serwis.
Niewielki koszt, w porównaniu z poprzednimi, to także wyrobienie certyfikatu kompetencji zawodowych dla osoby zarządzającej w firmie transportem. W tym przypadku to ponad 1000 zł.
Przepisy obowiązywać będą wyłącznie przewozów międzynarodowych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie