
Sokołowski Ośrodek Kultury organizuje po raz pierwszy Mistrzostwa Szaradziarskie w Sokołowie Podlaskim. Imprezę zaplanowano w sobotę, 24 lutego, początek o godz. 11.00
Mistrzostwa Szaradziarskie w Sokołowie Podlaskim to turniej, w którym uczestnicy rozwiązują zadania diagramowe, takie jak krzyżówki, logogryfy, szyfrogramy, pantropy itp., drobne formy szaradziarskie takie jak anagramy, kalambury, palindromy itp., oraz zadania rysunkowe, przede wszystkim różnego rodzaju rebusy. W turnieju może wziąć udział każdy, kto się do niego zgłosi. Startujący rywalizują ze sobą bez podziału na kategorie wiekowe, płciowe lub różne inne.
Każdy z uczestników turnieju otrzymuje broszurkę, zwykle 12- lub 16-stronicową z zadaniami. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie można otrzymać liczbę punków przypisanych zadaniu (im zadanie trudniejsze lub wymagające dłuższego czasu na rozwiązanie tym punktów jest więcej). W niektórych turniejach punkty zdobywa się za każdy wpisany wyraz. Wynik zależy nie tylko od wiedzy i umiejętności rozwiązywania, ale także odpowiedniej strategii (wybór zadań, kolejność rozwiązywania).
Turniej składa się z jednej lub dwóch rund trwających zwykle od 60 do 90 minut.
Po zakończeniu każdej z rund zadania są zbierane i sprawdzane przez jury.
Wygrywa uczestnik, który zgromadzi największą liczbę punktów. W przypadku takiej samej liczby punktów o miejscu decydują dodatkowe kryteria takie jak większa liczba rozwiązanych wyżej punktowanych zadań, czas oddania pracy lub dogrywka.
Turnieje szaradziarskie pozwalają spędzić czas w miłej atmosferze, porównać swoje umiejętności z innymi uczestnikami, poszerzać swoją wiedzę, poznać ciekawych i życzliwych ludzi, trenować swój umysł, co ma niebagatelne znaczenie w kontekście wzrastającej liczby zachorowań na choroby demencyjne, a o czym zwykle na co dzień zapominamy.
Zgłoszenia zainteresowanych udziałem w mistrzostwach przyjmowane są do14 lutego 2024 r. drogą mailową: [email protected] lub telefonicznie: 25 787 24 38.
Liczba miejsc jest ograniczona. Osobą do kontaktu, odpowiedzialną za realizację turnieju, jest animator SOK – Norbert Haftek.
1. Turniej składa się z dwóch rund trwających po 75 minut, w których należy rozwiązać jak najwięcej zadań z zestawów, które otrzyma każdy z uczestników.
2. W zadaniach diagramowych (krzyżówki, logogryfy, szyfrogramy, pantropy itp.) należy wypełnić wszystkie pola diagramu (-ów).
3. W rebusach należy podać hasło końcowe. Rozbicie na człony może być pomocne przy ocenie rozwiązania nieautorskiego.
4. W drobnych formach szaradziarskich (anagramy, kalambury, palindromy) należy podać ostateczne rozwiązanie.
5. W niektórych zadaniach punktacja jest stopniowana. Każdy popełniony błąd (brak wpisanego słowa) oznacza punktację o stopień niższą.
6. Błędy na skrzyżowaniach liczone są podwójnie.
7. O kolejności wyników decydują następujące kryteria:
I – uzyskanie większej liczby punktów z obu rund.
II – większa liczba rozwiązanych zadań z wyższą punktacją
III – czas oddania pracy (tylko wtedy, gdy cały zestaw jest rozwiązany prawidłowo).
IV – dogrywka.
8. Wszelkie wątpliwości (reklamacje) rozstrzyga jury turnieju.
9. Zabrania się korzystania z jakichkolwiek źródeł informacji: nośników elektronicznych,
notatek, książek, sąsiadów.
10. Opuszczenie sali przed upływem regulaminowego czasu (wyższa konieczność) może
nastąpić po zdeponowaniu pracy u prowadzącego turniej.
11. Należy wyłączyć lub przynajmniej wyciszyć telefony komórkowe i inne emitery dźwięk.
INFORMACJA: SOK
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie