Reklama

To jest dopiero szopka! Słów kilka o tym, jak w Sokołowie Podlaskim knebluje się usta lokalnym mediom.

Proces karny za „Sokołowską Szopkę Noworoczną”, straszenie sądem za... zadawanie pytań, wyzwiska na Facebooku, utrudnianie zdobywania informacji, próby kneblowania osób piszących komentarze pod artykułami – tak wygląda codzienność Życia Sokołowa, jedynego lokalnego medium, które patrzy na ręce władzy w mieście Sokołów Podlaski. Przez niemal rok liczyłam, że kontakty się unormują i uspokoją. Ale czy po ostatnich wydarzeniach można mieć jeszcze jakiekolwiek złudzenia?

Nie wszyscy z nami walczą

Rada Miejska w Sokołowie Podlaskim to 15 radnych. Są wśród nich tacy, którzy zapraszają dziennikarzy na komisje wspólne, pozwalają na nich zadawać pytania. Bo nie mają nic do ukrycia. Dlatego współpracują. Te dobre praktyki (choć przy krytyce innych) wprowadziła była już przewodnicząca Komisji Gospodarki i Spraw Społecznych Hanna Lecyk. Za jej śladem poszli inni. Dzięki temu powstało wiele artykułów o sprawach ważnych dla mieszkańców. Spraw, które nie wywołują hejtu czy negatywnych emocji. To trzeba mocno podkreślić. Bo to realizacja zasady dialogu i komunikacji z mieszkańcami.

Radni Ci nie mają „doradców” z tylnego fotela. Dlatego, mówiąc o nowej władzy, oddzielnie należy potraktować radnych, a oddzielnie burmistrz Iwonę Kublik. Bo nie sposób chyba w przypadku Pani Burmistrz pominąć klakierów i suflerów. Nie ma wątpliwości, że to oni w sprawie walki z każdym, kto ma inne zdanie, są kluczowi….

Reklama

Z Panią Burmistrz pod górkę – czyli jak rozmawiać, gdy nie ma z kim

W Sokołowie informacyjna cisza to już chyba znak rozpoznawczy magistratu. Gdyby nie posiedzenia komisji i sesje, miasto pewnie by zniknęło z mapy medialnej. Co niektórym byłoby to na rękę. Tak więc gdyby nie radni, z materiałami o Sokołowie byłoby krucho. Bo to, co pojawia się w mediach społecznościowych miasta jest dla dziennikarzy niewystarczające. Ze zdjęcia i krótkiego opisu mamy pisać pochwalne artykuły? Jest to jakiś pomysł, ale informacje od Burmistrz trudno uzyskać, a nikt inny w urzędzie nie jest upoważniony do kontaktu z mediami.

Pani Burmistrz nie odpowiada, a jeśli przypadkiem dostanie maila, to najpewniej przez pomyłkę. Odpowiedzi na pytania? Są. Jeśli zwrócę się w trybie dostępu do informacji. Zgodnie z ustawą odpowiedzi pojawią się na ostatnią chwilę, często w ustawowym 14 dniu. I co? Zawierają suche fakty. Na wyjaśnienia, opinie, czy cokolwiek poza gołym zestawieniem cyfr lepiej nie liczyć. Autoryzacja – wysyłana po terminach zawartych w prawie prasowym. Zdarzyło się, że takie same odpowiedzi na pytania wysłane zostały do Życia Sokołowa i do „Tygodnika Siedleckiego". Czy zadajemy te same pytania, czy też Pani Burmistrz idzie w myśl zasady: równe traktowanie mediów, nikogo nie faworyzujemy – wszyscy są tak samo ignorowani.

Reklama

Owszem, czasem Pani Burmistrz ma dzień dobroci dla dziennikarzy i wtedy – uwaga, uwaga – można nawet porozmawiać przez chwilę po sesji. Czyżby „współpraca” Pani Burmistrz z mediami miała być uzależniona od humoru władz? Szkoda, że ten humor tak rzadko jest dobry…

Media winne wszystkich nieszczęść w mieście

Od kilku tygodni Iwona Kublik przyjęła strategię publikowania wpisów na Facebooku, w których obarcza media za wszystko to, co złego dzieje się w mieście. Często przy tym stosuje odpowiedzialność zbiorową i używa kpiącego określenia o „rzetelnych mediach”.

Reklama

Na ostatniej sesji przez godzinę Pani Burmistrz atakowała „Tygodnik Siedlecki”. Bo napisano o schronisku dla psów, przedstawiając tragedię zwierząt? Tak. Bo Pani Burmistrz wie lepiej jaką opieką objęte są psy. Kiedy przed artykułem była ostatni raz w schronisku? Ale twarde „dowodowy są”. Oświadczenie wolontariuszy, w którym nie zgadzają się w przestawionymi faktami w artykule. A jakie są fakty? Tego nikt nie wskazał. Tak, jak Pani Burmistrz nie przyznała, czy owe oświadczenie podpisali wszyscy wolontariusze. Dlaczego urządzono lincz na sesji, szumnie zapowiadany na Facebooku, na dziennikarce (zresztą nieobecnej), zamiast zgodnie z Prawem prasowym wysłać sprostowanie do redakcji?

Nam też się ostatnio „dostało” za rzekome „nakręcanie afer”. Liczba? Magiczna czwórka. Zarzuty są tak fantazyjne, więc jak nam się oberwało, to przynajmniej wyjaśnijmy kilka kwestii. Pierwsza „afera” to... sadzenie żonkili. Tak, żonkili. Bo przecież napisanie wyłącznie pozytywnego artykułu o akcji okazało się wystarczającym powodem do zarzutu. Jak widać, nawet pochwały mogą być uznane za spisek, jeśli tylko odpowiednio je odczytać. Numer dwa – wyprawa do Żnina. Szkoda, że w tej rzekomej aferze nie mamy żadnej swojej roli, bo poza małą wzmianką w relacji z sierpniowej sesji nie pisaliśmy o niej wcale. Trzeci zarzut – polonez. Rzeczywiście, śmialiśmy się z „doradców” Pani Burmistrz , którzy nieco wprowadzili ją w błąd. Pani Kublik za nic (!) nie obwinialiśmy. Więc jest „afera” za… krytykowanie doradców.

Reklama

Czwarta „afera” to podział funduszy dla organizacji pozarządowych, w tym dla stowarzyszenia powiązanego z „Sokołowskimi Demokratami”. Problem w tym, że nasz tekst był suchą informacją o faktach – ani słowa emocji, czy opinii. Fakty bolą, gdy nie układają się w oczekiwany wzór?

Ale crème de la crème całej tej absurdalnej wyliczanki to oskarżenie, że... nie wykryliśmy defraudacji pieniędzy w Szkole Podstawowej nr 6! Serio? Jeśli Pani Burmistrz przez wiele miesięcy nie była w stanie tego wykryć, a podejrzana w tym czasie nawet awansowała w urzędzie, to jakim cudem mielibyśmy my – dziennikarze – stać się lokalnymi Sherlockami? Pani Burmistrz, czy Pani przypadkiem nie próbuje odwrócić uwagi od własnych niedociągnięć, rzucając oskarżenia na oślep? Afery bez afer, skandale bez skandali - nowe standardy lokalnej polityki?

Reklama

Postraszyć sądem? Nie z nami te numery...

Na posiedzeniu komisji wspólnych Rady Miejskiej 21 marca, na której byłam ja oraz reprezentująca „Tygodnik Siedlecki” redaktor Milena Celińska, wywiązała się długa dyskusja o relacji władz miasta z mediami. Pani Burmistrz wyartykułowała swoje pretensje do dziennikarzy, zapowiedziała, że skończyło się jej „pobłażanie” i będzie występować na drogę sądową za „pomówienia”. Zarzuty wobec TS dotyczyły wspomnianego już artykułu o psach umieszczonych w schronisku.

A w przypadku ŻS? Pani Burmistrz, przewodniczący rady Daniel Krakowski i niektórzy radni atakowali mnie za... zadanie Pani Burmistrz mailem i przez messengera pytań o list Rafała Trzaskowskiego. List ten (oznaczony jako materiał wyborczy) został rozdany radnym na lutowej sesji wraz z innymi materiałami. W mieście pojawiły się oskarżenia o zabronioną w urzędach samorządowych agitację. O sprawie na portalu nie napisałam ani zdania, a jedynie wysłałam pytania. Burmistrz na nie odpowiedziała telefonicznie. Wysłałam autoryzację, na którą zgodnie z prawem prasowym powinnam czekać 6 godzin. Mogłam wypuścić artykuł, ale w ramach dobrej współpracy czekałam. I się doczekałam - oskarżeń na komisji i wzmianki o wystąpieniu na drogę sądową. Na szczęście przewodniczący Daniel Krakowski na komisji rzeczowo wyjaśnił, jak doszło do tego, że radni otrzymali owe listy. Teraz grzecznie napiszę artykuł. Może „afery” z tego nie będzie. …Bo czy w Sokołowie mamy nową tradycję – każda próba napisania czegoś, co nie jest pełne zachwytu nad działaniami władz, będzie kończyć się groźbą drogi sądowej? Droga Pani Burmistrz muszę Panią rozczarować. Nie każdy dziennikarz traci rezon na dźwięk słowa „sąd”. Bo, Drodzy Czytelnicy, pisanie prawdy – nawet tej niewygodnej – to nasza praca. Odwaga w informowaniu opinii publicznej to fundament naszej pracy. I nic i nikt tego nie zmieni. Nowa władza ma ochotę iść do sądu? Idźcie. Tym sposobem nas nie uciszycie. Będziemy pisać.

Reklama

Podobno media „piszą tylko źle”

Na wspominanym posiedzeniu komisji przewodniczący Rady Miejskiej Daniel Krakowski stwierdził, że „99,9 procent tekstów w mediach o mieście Sokołów Podlaski ma negatywny wydźwięk”. Pudło – chce się powiedzieć, cytując Panią Burmistrz z komentarza do mnie na Facebooku. Ale będę profesjonalna, zachowam poziom i wyjaśnię Czytelnikom: na portalu Życie Sokołowa odsetek tekstów krytycznych wobec pewnych działań obecnych władz miasta to poniżej 10 procent wszystkich publikacji o sprawach Sokołowa Podlaskiego. Cóż, zanim ktoś rzetelnie sprawdzi, woli powielać przekazy „doradców z tylnego fotela”

Kto daje przyzwolenie na takie słowa i zachowania?

Ani Pani Burmistrz, ani radnym (z wyjątkiem Marka Landzberga) nie mogę zarzucać żadnych niegrzecznych, czy wrogich zachowań. A jak się ma sprawa z „doradcami” Pani Burmistrz i jej sympatykami? Długo mogłabym tu, Drodzy Czytelnicy, cytować różne „sympatyczne” określenia, które przez ostatni rok kierowali do mnie na Facebooku sekretarz Koła Miejskiego PO Monika Landzberg, słynny „siwy pan”- nazywający siebie „człowiekiem kultury”, czy inna pani Monika, którą widziałam na oczy ze trzy razy w życiu. Ba! Nawet nigdy z nią nie rozmawiałam. Do tej grupy dorzucam pana, który kilkakrotnie napisał publicznie, że „rozwalałby kałachem PiS-owców”.

Reklama

A ja podobno jestem „Pisiorem”, „sterują mną leśne dziadki”, mam „dwubiegunówkę”, „jestem zaburzona”. Siwy pan przecież pisał, że jestem „kiepskim pismakiem w żenującym partyjnym brukowcu” i „partyjnym ściekiem”. A w przerwie ostatniej sesji miejskiej podszedł i ostentacyjnie próbował robić mi zdjęcia telefonem. Po interwencji przewodniczącego rady i zapowiedzi, że jeśli tego nie zaprzestanie, zgłoszę sprawę na policję – wyszedł z posiedzenia. Wcześniej „siwy pan” dał upust swojej kultury i pod moim adresem na profilu facebookowym Iwony Kublik (szybko został usunięty) napisał tak:

Szopka z „Szopką”

Pamiętacie Państwo „Sokołowską Szopkę Noworoczną”, opublikowaną w sylwestra? Mamy reakcję – akt oskarżenia za jej napisanie złożony przez sekretarz sokołowskiej Platformy Obywatelskiej. Artykuł 212 kodeksu karnego. Grozi mi za to nawet rok więzienia. Za utwór z założenia satyryczny (co wyraźnie napisałam), będący fikcją literacką. To prawdopodobnie pierwszy w wolnej Polsce, po upadku komuny, proces za „Szopkę Noworoczną”. Nie wiem, czy były takie za PRL. To zaszczyt, że być może studenci medioznawstwa będą uczyć się za kilka lat o tym przypadku…

Reklama

W sądzie jest już kolejna sprawa, moim zdaniem będąca próbą zamknięcia ust krytykom obecnej władzy w Sokołowie. O niej jeszcze kiedyś Państwu napiszę.

Prawda to uparty zawodnik

Nie jest to jedyny front, na którym przyszło mi walczyć. W styczniu i lutym, poza codzienną pracą dziennikarską i pisaniem artykułów na portal, moje życie zawodowe wzbogaciło się o 17 różnych pism – do sądów, na policję i w odpowiedzi na „sprostowania”. Cudzysłów jest tu nieprzypadkowy, bo w rzeczywistości niektóre z tych „sprostowań” to zwykłe próby wymuszenia milczenia i przykrycia niewygodnych faktów. Prawda to uparty zawodnik – im mocniej próbują ją uciszyć, tym głośniej wraca. I choć czasem ręce opadają od pisania kolejnych odpowiedzi, sprostowań i wyjaśnień, jedno jest pewne: nie zamierzam milczeć. Jeśli władza ma alergię na krytykę, to może najwyższy czas „Sokołowcy Demokraci” przeczytać przepis na demokrację. Przeczytać ze zrozumieniem.

Reklama

Chodzi o monopol na informacje?

Czy władza w Sokołowie chce mieć pełną kontrolę nad tym, co mieszkańcy wiedzą o mieście? Coraz bardziej na to wygląda. Od miesięcy staram się prowadzić Życie Sokołowa rzetelnie i uczciwie, dając głos wszystkim stronom – zarówno obecnej Pani Burmistrz, jak i byłemu włodarzowi oraz przedstawicielom różnych opcji. I puszczam w niepamięć podłe komentarze i ataki, spokojnie pytam o informacje. Próbuję rozmawiać.

W innych samorządach współpraca układa się dobrze. W Sokołowie – jak grochem o ścianę. A kiedy pojawia się krytyka, nawet uzasadniona, zaczyna się festiwal straszenia sądami i prób zastraszania mediów.

Reklama

Media piszące o nowej władzy, o „Sokołowskich Demokratach”, ich klakierach i suflerach mają pisać tylko laurki i unikać tematów niewygodnych? I najlepiej przy tym zamykać usta komentującym, bo ich opinie drażnią władze? Jeśli tak ma wyglądać wolność słowa, to może czas otwarcie powiedzieć, że w Sokołowie władza chce mieć monopol na informacje.

Pomyślcie tylko jeszcze, Drodzy Czytelnicy, nad jednym: ile tak naprawdę wiedzielibyście o sprawach miasta, a ilu tematów nigdy byście nie poznali, gdyby nie Życie Sokołowa i inne lokalne media?

Miejsce zdarzenia mapa Sokołów Podlaski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 30/03/2025 18:55
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Ona - niezalogowany 2025-03-30 17:39:51

    Pięknie! Nic dodać, nic ująć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2025-03-30 17:43:56


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ela - niezalogowany 2025-03-30 17:45:49

    Po reformie szkolnictwa w Sokolowie widać jak Władza rozmawia z ludźmi i gdzie ich ma. Dopiero, gdy sprawa nabrała obrotu władza zechciała poinformować o planach. Czy obecnym „rządzącym” podoba się czy nie, dziennikarze MAJĄ PRAWO i OBOWIĄZEK informowania mieszkańców o tym, co dzieje się w mieście. A jak słusznie zauważono to jedyne media. Pani Birmistrz obrała złą drogę, żądze odstawić Hejterów bo pojedzie Pani z Nimi jednym wózkiem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej - niezalogowany 2025-03-30 17:53:58


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Olga - niezalogowany 2025-03-30 17:57:04


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2025-03-30 17:59:20

    Jako osoba postronna ośmiele się dodać ten komentarz. W Sokołowie źle się dzieje. Pierwszy raz spotykam się z sytuacją, gdzie osoba piastująca wyższe stanowisko w mieście wchodzi w dyskusję na portalach internetowych. Jest dumna z komentarzy "znajomych" i dalej nakręca temat. Wstyd i żenada dla miasta i mieszkańców. Czasami lepiej się nie udzielać i zachować resztki honoru. Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Damian - niezalogowany 2025-03-30 19:50:48

    Do Obserwatora , echo niesie że to nie pani na wyższym stanowisku prowadzi tą stronę i pisze komentarze , dalej z tym echem idzie że za tą stroną i tym co się na niej wypisuje jak i lajkowanie w imieniu pani z wyższego stanowiska stoją doradcy z melasy . O ile to prawda to ciekawe czemu na to pozwala i się pod tym podpisuje ?????? Czyżby melasa wiedziała to i owo , czyt. czegoś za dużo ??????

    • Zgłoś wpis
  • Pacze i nie wierzę - niezalogowany 2025-03-31 09:10:54


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ASDC - niezalogowany 2025-03-30 18:00:37

    "Człowiek kultury" ... Straszne. Jeśli to intelektualne zaplecze Pani Kublik tak jej doradziło, żeby walczyć z mediami to tylko pogratulować. Takie słowa do dziennikarza??? Kto na to pozwala. Gdzie są w ogóle jakieś władze centralne z Platformy, które na to nie reagują ???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • DO DAMIANA - niezalogowany 2025-03-31 08:16:24

    Gdyby Burmistrzyni potrafiła samodzielnie myśleć to nie pozwoliła by na takich ,,,doradców z melasy,,,moment by to ucięła .I ,,siwy PAN ,,też by nie miał nic do powiedzenia gdyby został uciszony w trybie natychmiastowym .Gdyby była osoba stanowczą uczciwą i sprawiedliwą nie dopuściła by do takich sytuacji jak szczucie ,nagonki na innych .A zajęła by się uczciwą pracą i spełniała obietnice wyborcze a tak co powie za kilka lat ? co zrobiła dla Sokołowa i mieszkańców

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefania - niezalogowany 2025-03-30 18:01:43


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Np. Stefania - niezalogowany 2025-03-30 18:03:45


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wyborca bardzo zawiedziony Sok - niezalogowany 2025-03-30 18:08:40

    Pani Redaktor Mieszkańcy za Panią murem. To co się dzieje w Mieście to przechodzi wszelkie wyobrażenia. Proszę zapytać o sponsorów Miasta tych co mają w tym swoje cele. Jest Pani przez Mieszkańców szanowana i ceniona. Proszę dążyć do celu. /.../

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Adam - niezalogowany 2025-03-30 19:52:06

    A co z ładnym Panem o takim samym nazwisku co księgowa ? Z tego co krążyły słuchy- miał obiecany przez Panią Burmistrz konkretny stołek w PUIK . Teraz to ucichło bo wszystko poszło nie po myśli zainteresowanych. A może ktoś coś ??????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MIreK - niezalogowany 2025-03-30 18:17:10


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Still - niezalogowany 2025-03-30 18:24:11


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasa wypływa - niezalogowany 2025-03-30 18:27:43

    A ile w końcu będzie wyprowadzać pieniędzy z urzędu miasta na niepotrzebny stołek zastępcy.(A można by obiady zafundować rodzinom 3+ w szkole)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    1223 - niezalogowany 2025-03-30 19:17:22

    Macie Państwo swojego kandydata na Burmistrza.. Nowe porządki wiosenne. Super. :) Bardzo przykro sie czyta to wszystko i na to się patrzy. Jestem zdumiona tym co się dzieje. Mam nadzieję, że demokracja zadziała i Burmistrz podda się do dymisji chociaż ciężki kaliber do opanowania.. To już czas... Konieczny jest strajk. Zastraszanie mieszkańców to nie przelewki. To kpina!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwujący - niezalogowany 2025-03-30 19:22:34

    Bareja nie musiałby się trudzić.... DzIalania wladzy to komedia, w czystej postaci, chociaż biorąc pod uwagę efekty, to tragikomedia i do tego koltunska. P. Redaktor na tej Szopce na pewno będą się szkolić studenci....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jack - niezalogowany 2025-03-30 20:03:38


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-03-30 20:14:22

    Widać że informacja napisana przez ŻS o doniesieniu 300tyś zł rozjuszyła towarzystwo , ciekawe czy już zarządzono poszukiwania winnego wyniesienia rewelacji ???? Piszą o plotkach , jak widać Pani Bożena ma dobrego ,,plotkowego'' , jak się okazało info strzał w dziesiątkę . Pani Bożeno , a może by tak iść za ciosem i sprawdzić drugą plotkę którą ktoś na ŻS pisał , a mianowicie czy to prawda że najjaśniej nam panująca wiedziała już dużo wcześniej o całej sprawie i przez miesiąc wstrzymywała się z donosem do prokuratury dając czas wiadomej pani na ogarnięcie funduszy , jak by okazała się to taka sama plotka jak z tymi 300tu tysiącami było by wesoło , na pewno nie najjaśniejszej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Donald - niezalogowany 2025-03-30 20:17:01

    Wszyscy musimy trochę odpuścić. Stawiam pytanie otwarte. Czy to prawda że od pierwszego kwietnia będzie otwarty sklep rybny na basenie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aaaa - niezalogowany 2025-03-30 20:22:52

    Burmistrz powinna działać na rzecz miasta i mieszkańców a jak na razie działa jedynie przeciw mieszkańcom. Może telewizja przyjedzie żeby to schronisko rozsławić. W końcu na Urząd Miasta spłynie Splendor i sława o jakim marzą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lena - niezalogowany 2025-03-30 20:30:49

    Damian piszesz że Melasa prowadzi profil Królowej bo jeśli to prawda to te SMS-y odbiera i odpisuje do Pani Redaktor. Pani burmistrz się zażeka że to nie jej numer na który dzwoniła Pani Bożena a sms-ki niby idbierała. Zagadka?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Damian - niezalogowany 2025-03-31 10:53:36

    Lena , cytując klasyka . ,,Przypadek ? , nie sądzę''

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sokołow - niezalogowany 2025-03-30 20:33:36

    Dodam jeszcze, że przykład idzie z góry. Na szczytach władzy jeszcze gorzej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yighjj - niezalogowany 2025-03-30 20:41:03

    Pani Burmistrz i jej klika,są tylko na jedną kadencję,a potem 15 lat paki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2025-03-30 20:44:01

    Cytując klasyka, to " prawdziwa cnota krytyk się nie boi..", czyli jak się boi, to nie jest prawdziwa! I to prawda....niestety..głową do góry p.redaktor, im bardziej najjaśniej panujący się wynoszą, tym niżej spadają ...a pani medal za odwagę się należy!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Pod lupą - niezalogowany 2025-03-30 21:27:28

    Po kadencji paka ? To się zdziwisz. Zarzuty będą wcześniej- to i kadencja się zakończy. To sa tylko przypuszczenia hahahahaha

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek lub Wandzia - niezalogowany 2025-03-30 20:45:20

    Pani Bożeno! Czy nie ma Pani wystarczająco wolnych rąk aby się odkneblować? Pracuje Pani w dwóch lokalnych opiniotwórczych mediach, naprawdę jest Pani tak zakneblowana? Bardzo manipulacyjny tytuł a w środku? Jakieś dyskusje o faktach? W większości przedstawia Pani swoje opinie, które mają potwierdzać Pani tezę. Proszę o więcej faktów mniej szokowania ludzi kneblowaniem. Zszokowani ludzie nie myślą klarownie, to raczej spokój im w tym pomaga. Z przykrością odnotowuję, że dziennikarstwo przestało istnieć a informacja praktycznie nie istnieje w mediach, jest tylko kłótnia i indoktrynacja własnym sposobem myślenia. Oczywiście nie dotyczy to wyłącznie Pani.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-03-30 21:59:04

    Gdzie oprócz Życia Sokołowa niby pracuję, bo nie kojarzę. Przedstawiłam fakty związane z funkcjonowaniem portalu. Mnie na konfliktach nie zależy. Wywołują je ludzie, których w życiu publicznym w Sokołowie być nie powinno, a pozwalają sobie na zbyt wiele.

    • Zgłoś wpis
  • hejtersokolowa.pl - niezalogowany 2025-03-31 08:52:39

    No co? Dziennikarz przecież może określać kto może być, a kto nie może być w życiu publicznym. A jeśli już ten ktoś jest to "dziennikarz" wręcz powinien określać, na ile ta osoba może sobie pozwolić, a na ile nie może. Tym właśnie ce***e się dziennikarz. Tak? TAK? Ładne kwiatki wychodzą.

    • Zgłoś wpis
  • Tadeusz - niezalogowany 2025-03-31 11:00:29

    hejtersokolowa. Nie Tylko Pani Bożena tak sądzi , jest dużo ludzi którzy też o tym mówią , nawet ci co głosowali na to towarzystwo przejrzeli na oczy . Prym wiedzie ekspert od pasienia kóz na stadionie

    • Zgłoś wpis
  • Ok - niezalogowany 2025-03-31 17:11:41


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zbigniew - niezalogowany 2025-03-30 22:12:12

    Kto to ten Siwy Pan ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Irlek - niezalogowany 2025-03-30 22:28:48

    Wychodzi na to, że pani burmistrz chce mieć w naszym mieście takie opiniotwórcze medium jak tvn, które będzie tylko pięknie i uśmiechnięcie mówiło jak to dobrze jest. Ciekawe jak to wyjdzie z tym rekordem Polski w tańczeniu poloneza. 12 kwietnia ma się odbyć marsz w Warszawie upamiętniający 1000 lat koronacji króla Chrobrego gdzie jednym z punktów jest bicie rekordu Polski w tańczeniu poloneza. Możliwe, iż za 2 tygodnie Sokołów nie będzie posiadał już tego tytułu . Ciekawi mnie tylko data 11 maja na kolejny marsz, który nie upamiętnia niczego, bo 12 kwietnia to już tak można podciągnąć pod datę pamiątkową datę 18 kwietnia 1025.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • do .... - niezalogowany 2025-03-31 07:59:45

    Rekordu w Sokołowie już nie ma dawno. Rekord poloneza padł w styczniu 2025 we Wrocławiu. 1000 par zatańczyło poloneza dla Fredry

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Fotografini - niezalogowany 2025-03-30 22:56:03

    Hahaha A najlepsze jest jaśniepani zdjęcie Hahaha "Jaaaa? Oh niee?"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MJ - niezalogowany 2025-03-30 22:58:31


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Beata - niezalogowany 2025-03-31 03:38:05

    Ani burmistrz ani zastępca ani prezesi spółek miejskich nie są z Sokołowa to moje pytanie - czy dobrze wybraliśmy My Mieszkańcy Sokolowa

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Student - niezalogowany 2025-03-31 03:43:45

    Koncze właśnie studia techniczne na Politechnice Warszawskiej z wynikiem bardzo dobrym. Czy Pani Burmistrz ma dla mnie propozycje pracy? Dodam, że jestem z Sokołowa. Nie znam się na sadzeniu żonkili.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Franek1863 - niezalogowany 2025-03-31 08:06:30

    Tendencja, tendencja, tendencja- dajcie kobiecie pracować

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomiiik - niezalogowany 2025-03-31 10:30:34

    Pani Bożenie? Tak, zgadzam się, niech ci nienawistnicy dadzą jej w spokoju pracować. Wyjdzie to z korzyścią przede wszystkim dla naszej burmistrzyni. Pani Iwona kompromituje się używając swoich doradców do walki z dziennikarką, która robi dla mieszkańców świetną robotę

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dno - niezalogowany 2025-03-31 10:26:33

    Straszna żenada. Gazeta prowadzi personalną, „obiektywną polemikę” Jak nisko trzeba upaść w swoich wartościach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Aggi - niezalogowany 2025-03-31 10:34:00


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewka - niezalogowany 2025-03-31 11:17:35


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Irlek - niezalogowany 2025-03-31 11:46:50

    I wtedy się obudziłaś. Fajnie, a teraz do roboty, aby podatki płacić na wspaniałych inżynierów których nam KO sprowadza

    • Zgłoś wpis
  • Suweren - niezalogowany 2025-04-01 06:36:44

    Do Ewka. Po pierwsze to nie nasza i nie wspólna. Nikt nikogo nie obraża. Krytyka władzy jest prawem Suwerena. Tylko w temacie. Odnosząc się do Pani Redaktor to należy się jej uznanie. Chociaż pomimo plucia jej w twarz przez przewodniczącego rady, pouczanie pisze prawdę za co dziękujemy. Zaklinanie rzeczywistości nie jest metodą wyjścia z długów miasta. Gdzie jest audyt i rzeka pieniędzy która miała płynąc do Miasta? Poproszę merytoryczną odpowiedź.

    • Zgłoś wpis
  • Mieszkanka - niezalogowany 2025-04-01 10:17:08

    Ewka, kpisz czy o drogę pytasz....?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nowy - niezalogowany 2025-03-31 11:17:59

    Brońmy prawdy! Czytam cytaty z różnych wypowiedzi p. Burmistrz i włos na głowie się jeży. Tak nie reaguje na krytykę osoba na poważnym stanowisku. Niekiedy brzmi to jak infantylna paplanina nastolatki (reakcja na felieton p. Karakuli), innym razem jak reakcja obrażonej panienki. A czego się spodziewamy -konkretnych kontrargumentów na postawione zarzuty. Tego brak, za to gołosłowia i mijania się z prawdą multum. Dlaczego tak jest?- powód prosty- brak osiągnięć i pojawiająca się wiara, że prawdę można zakrzyczeć, a kłamstwem osiągnąć sukces . Skąd to przekonanie- no przecież rzekomo uśmiechnięty Sokołów odniósł wyborcze zwycięstwo, bo pominął ważne elementy życiorysu głównej pretendentki do tronu, a cały program wyborczy to jedno wielkie kłamstwo.Wniosek prosty- dzięki pokrętnym działaniom i niespełnionym obietnicom można zwyciężyć,więc brną w to dalej- kłamstwa wokół chocholego tańca, niejasności wokół konkursów na dyrektorów szkół, jakieś ośmieszające wypowiedzi wokół żonkili (bzdury, jak to je wyrywano, rozjeżdżano samochodami), próby przypisywania sobie zasług poprzedniej władzy, obsadzanie stanowisk i wiele innych prób manipulowania rzeczywistością np. ostatnia afera ze schroniskiem. Pani Burmistrz- my wierzymy w zwycięstwo prawdy i tak jak p. Redaktor nie boimy się ciągłego straszenia sądami, gróźb p.Landzbergów, czy chamstwa p. Jankowskiego, tylko nie chcemy opłacać kolejnych kosztów sądowych za przegranie spraw. Kolejna bulwersująca sprawa- to wniosek, że rodzice boją się szkoły. To bzdura- rodzice tego nigdy nie wyartykułowali- bali się jedynie przeniesienia sześciolatków i ciągłych radykalnych zmian w życiu tych maluszków. A już nawoływanie do wszystkich, aby wychowywać rodziców- brzmi super- oto staje przed nami ktoś, kto chce przerosnąć Makarenkę, Korczaka i wielu innych zasłużonych. Powodzenia, tylko ostrzegam samymi słowami nie buduje się rzeczywistości, jak też nie opiera się wychowawczych metod na zakłamaniu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Prawdziwa Sokołowska Demokratk - niezalogowany 2025-03-31 13:27:27

    Należę do licznego grona osób, które w kampanii wybrczej wspierały Skołowskich Demokratów. Chcieliśmy obalenia układu, który przez 25 lat rządził miastem. W spektakularnej wygranej SD miały udział osoby bez których wybory mogły się potoczyć zupełnie inaczej. Po wyborach p. Burmistrz i jej doradcy wyparli się obietnic z którymi szli do wyborów. Osoby z SD, które miały inne zdanie zostały zaszczute. Podam kilka przykładów-Kasia N. była pełnomocnikiem wyborczym i dała się poznać jako świetna organizatorka Po wyborach była szczuta przez Monikę L., a p. Burmistrz nie reagowała. Ostatecznie Kasia odcieła się od p. Burmistrz i jej doradców. Damian F-mądry i pracowity, pisał program wyborczy. Pani Burmistrz "odwdzięczyła się' i pozbawiła go pracy w momencie, gdy pomaga ciężko chorej mamie-ohyda!!!.Grzesiek M.-był na każde zawołanie, wykonał kwawł dobrej roboty. Po wyborach p. Burmistrz miała wielkie pretensje o 1 zdjęcie, Grzesiek sam się zwolnił, bo nie mógł wytrzymać ciągłej presji, którą wywierała na niego p. Burmistrz i jej doradcy. Można powiedzieć-MURZYNI ZROBILI SWOJE I POWINNI ODEJŚĆ!!! ORGANIZUJMY REFERENDUM TA WŁADZA MUSI ODEJŚĆ!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Monika K. - niezalogowany 2025-03-31 17:37:18

    To niech ktoś się za to weźmie. Duża większość chce odwołania - mamy już mało czasu. Błagamy trzeba ratować to miasto i ukarać winnych.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianin - niezalogowany 2025-03-31 15:36:34


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Olo - niezalogowany 2025-03-31 15:50:21


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Do Ewka - niezalogowany 2025-03-31 16:06:10


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kasik - niezalogowany 2025-03-31 17:08:29

    To publikowanie komentarzy przez Panią Birmistrz i na jej portalu albo UM urąga godności piastowanej władzy! To poziom piaskownicy! Wystarczy, że Burmistrz poda rzetelną informację dla prasy czyli jednocześnie dla mieszkańców i skończą się ploty i domysły!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jacek - niezalogowany 2025-03-31 17:48:48


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianka - niezalogowany 2025-03-31 21:31:45

    Nie mam zielonego pojęcia o co chodzi w relacjach burmistrz a media za kuluarami natomiast zauważalne jest to że rzetelna informacja jaka powinna znajdować się w tego typu materiałach stała się tylko i wyłącznie subiektywnymi odczuciami. Może i wszystko tutaj napisane jest prawdą natomiast w mediach powinno chodzić o przedstawienie rzetelnych, można powiedzieć suchych faktów na podstawie których czytelnik sam powinien dojść do jakichś konkretnych wniosków. Działania Pani burmistrz z tego co tutaj czytam nie popieram, momentami aż wręcz neguję, natomiast chyba o to chodzi że jeśli dziennikarz zadaje Ci pytania na temat w tym wypadku działań z pracy tejże Pani burmistrz to powinien oczekiwać faktów, tabelek wykresów a nie mało istotnych komentarzy i jej opinii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jamroży - niezalogowany 2025-04-01 10:00:38

    Bo wsadzili go w fundację, więc wdzięczność jak najbardziej się należy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cola - niezalogowany 2025-03-31 23:42:16

    PANI Hania i Pan Celiński to prawi , przyzwoici .Ja bym ich widziała w czołówce w razie czego ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Oszukani SD - niezalogowany 2025-04-01 02:20:26

    To My, wspierający w wyborach Iwonę Kublik i jej radnych jesteśmy Sokłowskimi Demokratami. Obecna władza nie realizuje programu wyborczego, nie szanuje mieszkańców, zastrasza media. Odbieramy im prawo do nazwywania siebie Skłowskimi Demokratami!!! Trzeba jak najszbciej zorganizować referendum i o zajęcie się tym prosimy Katarzynę Nazarczuk, bo ona na wie jak to zrobić, a My jej w tym pomożemy. Katarzyna powinna zostać Burmistrzem, bo miasto jest na krawędzi bankructwa, a Kasia jest bardzo dobrym specjalistą od finansów i nikt jej oczu nie będzie mydlił. Odwagi Kasiu, LICZMY NA CIEBIE!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Katarzyna Nazarczuk - niezalogowany 2025-04-01 07:12:46

    Drodzy Państwo Na swoim profilu na FB dawno już opisałam swoje stanowisko w zakresie referendum. Nie popieram tego pomysłu. Odcięłam się od polityki i nie chcę w tym już uczestniczyć. Wywoływanie mnie do organizacji referendum naraża mnie na kolejną dawkę szykan i rozpowszechniania oszczerczych informacji na mój temat. Nie przestaję pracować na rzecz Sokolowa ale moja obecna praca w tym zakresie nie ma związku z polityką.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Miś bareji - niezalogowany 2025-04-01 07:39:42

    Kto inny zajmie się referendum. Zastawcie Panią Kasię w spokoju . Już jakiś czas temu odcięła się od polityki i tego szemranego towarzystwa. Czasami tylko zada jakieś pytanie obecnej władzy bo jest Sokołowianką tak jak i my wszyscy jesteśmy mieszkańcami tego miasta, Teraz nasza Burmistrz chce zająć nas czymś innym....... już nie drpgi, rondo czy basen..... teraz znowu zaczyna temat z polonezem . Chyba jej odwaliło do reszty.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zablokowany - niezalogowany 2025-04-01 08:38:34

    Żeby ktoś współpracował z dziennikarzami to trzeba być dziennikarzem. To coś niestety nie jest dziennikarstwem a wyciem za przeszłością bo przegrali moi. Sama "dziennikarka" blokuje ludzi o odmiennych poglądach na Facebooku a tu wylewa żale. Weź się za siebie i daj najpierw przykład dziennikarzu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Czytelnik Życia - niezalogowany 2025-04-01 08:54:43


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-01 09:05:45

    Panie A. Nie odblokuję pana, bo poziom pana wpisów i zachowania jest niedopuszczalny. Na razie żadne pana wpisy z obelgami tego nie zmienią. Proszę przemyśleć swoje zachowanie, czy aby nie przekracza już ono granic prawa. Moja cierpliwość i tolerancja też ma pewne granice.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    elf - niezalogowany 2025-04-01 22:11:49

    Pani BGG, proszę porozmawiać z Panią Marią Koc. Prowadziłem z jej wyznawcami merytoryczną dyskusję na temat Karola Nawrockiego i zjawiskiem jakim jest Mentzen. Niestety zostałem zablokowany.... tak to działa demokracja w wydaniu PiS? Czytam też krytyczne komentarze wobec Tuska i Donek nikogo nie blokuje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-02 07:12:08

    Że co??? Mam z posłem RP rozmawiać o zablokowaniu hejtera na FB? Panie A, na głowę żeś pan upadł! Merytoryczne dyskusje? Wiem jakie są merytoryczne, bo na ŻS też pana zablokowałam za wypisywanie rozmaitych rzeczy. Cierpliwie toleruję pana wyskoki, ale wszystko ma swoje granice.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-04-01 22:25:23

    A może jakiś artykuł na temat wyroku dla wójta z Bielan za spowodowanie wypadku

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nowy - niezalogowany 2025-04-02 11:26:08


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-04-02 17:50:55


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Abc - niezalogowany 2025-04-02 13:52:00

    Minęło już 11m-cy rządów nowej władzy, a niedługo będzie rok. Czy ktoś ze zwolenników nowej władzy potrafi wymienić chociaż jeden punkt z programu wyborczego SD, który został realizowany? Czym może pochwalić się magistrat? Co mieszkańcy miasta zyskali ze zmiany władzy? Jeżeli ktoś odpowie mi na te pytania, to zmianę zdanie na temat SD.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kunegundzia - niezalogowany 2025-04-02 19:30:40

    Burmistrz że pierwszą ważną i i dla ludzi było postawienie tężni. Wyszło jak wszystko. Ni by ma

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jola - niezalogowany 2025-04-02 14:07:47

    Magistrat może pochwalić się fotkami p.burmistrz i jej zastępczyni. Wszędzie ich pełno. Jedynie pozowanie do zdjęć dobrze im wychodzi. Teraz jest burmistrz, zastępca i sekretarz miasta, to mają więcej czasu na pozowanie. Tylko kasy w budżecie mniej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewelina - niezalogowany 2025-04-04 10:21:05

    Brawo Pani Bożeno ! Gdyby nie Pani nic byśmy nie wiedzieli, prosze sie nie poddawać i działać dalej ! Jest Pani wzorem dla mediów z małych miast! Władza musi umieć wspołpracować z mediami - bo to trzecia władza jest i nie zapominajmy o tym

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama