Reklama

W tajemnicy przed mieszkańcami w SOK pojawił się nowy dyrektor Jacek Drążkiewicz

W poniedziałek, 14 kwietnia, Jacek Drążkiewicz objął stanowisko dyrektora Sokołowskiego Ośrodka Kultury.

Wprowadzony przez zastępczynię

Po godzinie 11 nowy dyrektor pojawił się w budynku Sokołowskiego Ośrodka Kultury. Przyprowadziła go zastępca burmistrza Danuta Domańska.

W galerii DOM zgromadziło się kilkunastu pracowników SOK wraz z pełniącą dotychczas obowiązki dyrektora Iwoną Kopiwodą. Danuta Domańska odczytała im z kartki CV nowego szefa SOK. Jacek Drążkiewicz niewiele powiedział pracownikom. Później nastąpiło przekazanie obowiązków przez Iwonę Kopiwodę.

Burmistrz Iwona Kublik milczy

Pani burmistrz konsekwentnie milczy na temat tej nominacji. Do tej pory nie zostało opublikowane nawet zarządzenie dotyczące powołania Jacka Drążkiewicza na dyrektora. Nie wiemy, na jaki okres czasu został zatrudniony.

Reklama

Wiemy za to, że Iwona Kublik bardzo dokładnie czyta artykuły w Życiu Sokołowa. Wielokrotnie odnosiła się do informacji w nich zawartych na swoim profilu na Facebooku. Zrobiła to choćby dziś, odnosząc się do sprawy braku dotacji na kolejny etap remontu basenu. Ubrała w wielozdaniową wypowiedź fakt, który da się streścić w jednym znanym haśle: „pieniędzy nie ma i nie będzie”.

Lekceważenie wobec przedstawicieli mediów okazuje Pani, Pani Burmistrz, od początku kadencji, czyli od blisko roku. Jednak może należałoby wytłumaczyć nominację Jacka Drążkiewicza Pani wyborcom, czyli Mieszkańcom Sokołowa Podlaskiego? Dlaczego nie ogłosiła Pani konkursu na stanowisko dyrektora SOK? To przecież najbardziej transparentny sposób wyboru najlepszego kandydata, a przecież to właśnie tę transparentność zapowiadała Pani przed wyborami! Owszem, nie ma obowiązku przeprowadzania konkursu na dyrektora domu kultury i poprzedni burmistrz także go nie ogłaszał. Jednak kandydatura Marcina Celińskiego nie wywoływała takich kontrowersji: jest on mieszkańcem tego miasta od lat związanym z sokołowską kulturą i współdziałał z SOK jako harcerz, nauczyciel i dyrektor szkoły. Znana była także jego osobista działalność artystyczna, choćby jako chórzysty. A przede wszystkim posiadał on formalne kwalifikacje menadżerskie (sprawdziłam!). A jak jest w przypadku pana Drążkiewicza? Czy podjęła Pani jakiekolwiek działania, by sprawdzić jego kompetencje oraz zweryfikować informacje, które zebrałam i opublikowałam tu:

Reklama

Czy poznała Pani koncepcję funkcjonowania SOK przygotowaną przez Jacka Drążkiewicza? Może nam Pani ją przedstawi? Dlaczego wolała Pani zwrócić się o opinię do stowarzyszenia z Wrocławia niż porozmawiać z przedstawicielami siedleckiej kultury? Dlaczego nie słucha Pani głosów mieszkańców naszego miasta, którzy kandydaturą Drążkiewicza byli zbulwersowani. Wreszcie - dlaczego nie odważyła się Pani stanąć twarzą w twarz z pracownikami SOK i przedstawić im nowego szefa?

Przyzwyczaiłam się do tego, że lekceważy Pani mnie jako dziennikarza. Czy tak samo zaczęła już Pani lekceważyć Mieszkańców?

Reklama

Dziękujemy!

W imieniu redakcji Życia Sokołowa serdecznie dziękuję wszystkim dyrektorom i pracownikom Sokołowskiego Ośrodka Kultury za owocną współpracę, trwającą nieprzerwanie od 2003 roku. W gronie osób, z którymi miałam przyjemność się zetknąć, było i jest wiele osób. Zawsze wykazywaliście się Państwo kompetencjami, solidnością, zaangażowaniem, pomocą. Tworzyliście w Sokołowie Podlaskim „Sokołowską Kulturę” przez wielkie „K”. Przez 22 lata (jak to zleciało!) starałam się wspierać Państwa działania, które służyły budowaniu sokołowskiej wspólnoty, jednoczyły mieszkańców naszej Małej Ojczyzny, budowały dumę z bycia Sokołowianami.
Działania nowych włodarzy i słynnego już „człowieka kultury”, którzy bez względu na skutki prą do planowanej od dawna zemsty na SOK, każą mi z niepokojem patrzeć na ośrodek. Nie ma zgody na promocję głupoty, podłości, nienawiści i chamstwa pod płaszczykiem „kultury”.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 14/04/2025 20:27
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    ADF - niezalogowany 2025-04-14 18:25:06


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Czytelnik - niezalogowany 2025-04-14 21:16:26


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anonimus - niezalogowany 2025-04-14 18:26:44

    Zaprawdę powiadam Wam, pełny obraz tego dyrektora poznacie dopiero jak go osobiście posłuchacie i zobaczycie... Tego się nie da opisać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czytelnik - niezalogowany 2025-04-14 18:28:38

    Gdybym osobiście nie widział remontu w SOK to bym nie uwierzył, że to zdjęcie nie jest fotomontażem. BOLI .. tak BOLI

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hahah - niezalogowany 2025-04-14 18:30:00

    Może "włodarzyni" myślała że nikt się nie dowie ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    My dziewczyny z czwórki - niezalogowany 2025-04-14 18:35:07

    Jesteśmy zbulwersowani tym co się dzieje. Takie zachowanie odbija się na wszystkich. Na dzieciach, na rodzicach i na naszych rodzinach. Na wszystkich mieszkańcach Sokołowa Podlaskiego. Jakie wzorce im przekazujemy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Idzie ku upadkowi - niezalogowany 2025-04-14 18:42:23

    Pani burmistrz wszystko robi ku upadłości miasta . Zamiast szukać oszczędności zatrudniać miejscowych aby tu zostali i tu płacili podatki to wyprowadza kapitał z miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wolontariuszka - niezalogowany 2025-04-14 18:45:02

    Kiedy rusza sprawa karna w sadzie urzędu miasta za znecanie sie nad psami w schronisku? Prokurator podobno postawił zarzuty więc już termin pewnie ustalony. Może na najbliższej sesji poznamy szczegóły

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • XXX - niezalogowany 2025-04-15 08:35:10

    Nie podgrzewaj na siłę atmosfery Wolontariuszko. Żadnych zarzutów nie ma i nie będzie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    M. K. D. - niezalogowany 2025-04-14 19:02:54

    Ulało mi się. Znowu. . Mój żołądek już dłużej tego nie zniesie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Widz - niezalogowany 2025-04-14 19:18:01

    Marność, marność , marnośc nad marnościami..... brak konkursów to już dewiza tej władzy... zaczęło się od dyrektorów szkół i przedszkoli a potem już poszłoooo.....ale usmiechajmy sie...sokołowianie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jack - niezalogowany 2025-04-14 19:26:36


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dzidek - niezalogowany 2025-04-14 19:37:04

    Burmistrz nie musi komentować każdej decyzji w rytm lokalnych emocji. Powołanie dyrektora SOK to jej ustawowe prawo, a nie casting do reality show. Milczenie to nie unikanie odpowiedzialności, tylko dowód na to, że nie każdą sprawę trzeba rozgrywać publicznie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kasia - niezalogowany 2025-04-14 19:45:41

    Do Dzidek masz racje popieram

    • Zgłoś wpis
  • Grzegorz - niezalogowany 2025-04-14 20:02:19


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • mmax - niezalogowany 2025-04-14 20:55:56


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-04-15 05:02:21

    Gdzie jest audyt Miasta i Puik. GDZIE ?

    • Zgłoś wpis
  • ALI - niezalogowany 2025-04-15 08:25:07

    W PUNKT

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jola - niezalogowany 2025-04-14 19:37:19


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ewa - niezalogowany 2025-04-14 19:56:02

    Do Jola. Nie powiedziała też, że nie dostała kasy na basen. Dobrze, że mamy Panią Redaktor. Jakby Pani Redaktor zapytała jeszcze o darowizny jakie spłynęły do Miasta w ostatnich 2 latach i od kogo? Ile spółki miejskie smarowały i komu ?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Babcia... - niezalogowany 2025-04-14 19:47:16

    Konsultacje społeczne są wskazane ale nie w przypadku zatrudnienia dyrektora czy kogokolwiek na jakimkolwiek stanowisku. Jakoś nikt nie płakał, że zamknięto basen nie pytając mieszkańcow o zdanie...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Agnieszka - niezalogowany 2025-04-14 20:25:41


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin 17 - niezalogowany 2025-04-14 19:50:08

    Pani Redaktor czy jest w planach wywiad z nowym dyrektorem ? Moim zdaniem warto się go zapytać o jego wizję SOK u i jaka ofertę dla Mieszkańców będzie miał ośrodek pod jego kierownictwem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Papa Emeritus - niezalogowany 2025-04-14 19:51:17

    Zamiast rzetelnej relacji – zlepek insynuacji, jakby dyrektora przemycono w skrzyni z eksponatami. I jeszcze to oburzenie, że ktoś nie powiedział więcej. A może po prostu nie miał ochoty tańczyć do twojej melodii, autorze? Nie wszystko, co nie zostało opublikowane, to tajemnica. Czasem to tylko… urzędowa kolej rzeczy. Ale wiadomo, łatwiej machać piórem niż zrozumieć, że nie każda zmiana to zamach stanu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stary Sokołowiak - niezalogowany 2025-04-14 20:07:53


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tragifarsa - niezalogowany 2025-04-14 19:54:24

    Św. Jan Paweł II: demokracja bez wartości łatwo zamienia się w totalitaryzm.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czytelniczka - niezalogowany 2025-04-14 20:07:43

    Bardzo źle się czyta ten „reportaż”. Zamiast rzeczowych informacji znalazłam personalny list do pani burmistrz. Jako obiektywny odbiorca życzyłabym sobie takiej formy, po której sama wyrobię sobie zdanie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-14 20:18:13

    To nie jest żaden "reportaż". To jest mój komentarz, jako lokalnego dziennikarza, do sposobu powołania i wprowadzenia dyrektora SOK. Mam prawo do takiej formy wypowiedzi (jest wyraźnie oznaczona jako felieton/komentarz), mam prawo - jak każdy - krytykować sposób postępowania Pani Burmistrz, bo uważam go za niewłaściwy. Obowiązkiem władz lokalnych jest udzielanie informacji mediom i mieszkańcom. Zwłaszcza że ta władza z określeń "transparentność" i "komunikacja" uczyniła w kampanii wyborczej swoje sztandarowe hasła. Tymczasem sposoby postępowania przypominają bardziej Białoruś niż demokratyczne państwo prawa!

    • Zgłoś wpis
  • Czytelnik - niezalogowany 2025-04-15 05:09:53

    To se życz. Nie czytaj wróć na FB i co z tym.... I se czytaj informacje z pierwszej ręki a Pani Redaktor dziękujemy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nie mam słów - niezalogowany 2025-04-14 20:20:22


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Lewandowski - niezalogowany 2025-04-14 21:09:59

    Chyba najbardziej szkoła numer 4 stara się zadowolić naszą królową.

    • Zgłoś wpis
  • Z Trójki - niezalogowany 2025-04-14 22:25:17

    P.o. dyr. Sp 3 nie ustępuje w absurdalnych pomysłach żeby dogodzić królowej ....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Robi... - niezalogowany 2025-04-14 20:22:13

    Świeże spojrzenie na nasze miasto bez koligacji, powiązań, kolesiostwa pozwoli skruszyć układy i układziki rosnące latami...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Adamik - niezalogowany 2025-04-14 20:29:24

    Świeże spojrzenie? Czy to oznacza ściąganie do naszego miasta pierwszego lepszego tłumoka, aby tylko stołek obsadzić?

    • Zgłoś wpis
  • Henry - niezalogowany 2025-04-14 21:01:44

    Tu nie ma świeżego spojrzenia. Tylko świeże wypłaty i koszty.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-04-14 20:53:26

    Piszecie o konkursie, ale co z tego że by ogłosiła konkurs jak i tak nikt z zewnątrz nie miał by szans na to stanowisko To była by taka pokazówka formalnie a i tak by powołała swojego czyli w tym wypadku Drążkiewicza Tak jak ogłosiła konkurs do pracy w UM a już dziewczyna siedziała na tym stanowisku Jeżeli ten Drążkiewicz okaże się wartościowym człowiekiem który będzie dbał i rozwijał kulturę razem z pracownikami SOK to nie ma powodów do niepokoju Natomiast jeżeli okaże się dorobkiewiczem i nie będzie szanował pracowników to będą pozwy do sądu o złe traktowanie pracownika ,a kultura w Sokołowie upadnie dzięki ,, Waszej ,, burmistrzyni Mam na myśli tych którzy na nią głosowali

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Boli - niezalogowany 2025-04-14 20:56:31

    Oj boli, bardzo boli, że moje rodzinne miasto zamienia się w totalitarne gniazdo SD. Wierzyłem że będzie lepiej. Bardzo się zawiodłem i chyba nie tylko ja. Strach pomyśleć co będzie dalej. Najgorzej jak wybory wygra Trzaskowski.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-04-14 21:07:41

    Bojkot

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkańcy - niezalogowany 2025-04-14 21:20:40

    W imieniu mieszkańców chciałbym podziękować Pani Redaktor że informuje nas Pani o tym co dzieje się w naszym mieście Będziemy bacznie przyglądać się nowemu dyrektorowi w SOK Jeżeli okaże się że że plotki na temat tego Pana potwierdzają się i ucierpią na tym pracownicy Domu Kultury nagłośnimy sprawę we wszystkich mediach i stacjach telewizyjnych I nie ważne czy wygra Trzaskowski czy też nie .Już wystarczająco ucierpieli pracownicy przez rozgrywki Pani Kublik z dyrektorem Celińskim Wszyscy mieliśmy nadzieję że Pan Celiński powróci na dotychczas zajmowane stanowisko

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ABC - niezalogowany 2025-04-14 21:24:04

    Buta , arogancja i niekompetencja tej władzy przewyższa już Himalaje, gdyby chociaz te wagony przyjechaly , ktore tak hojnie obiecywala, ale tu nic, pinendzy nie ma i nie będzie, bo nie PO to szla by je dac, ale zeby brać!!!....tylko miasta żal!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    STRAJK - niezalogowany 2025-04-14 21:25:02

    Kochani Mieszkańcy - zagłosujcie nogami ... na znak protestu wypiszcie sie z sekcji prowadzonych przez osrodek kultury, nie chodzmy do kina, wypiszmy sie z zajec dla senior, nie przychodzmy na potańcowki ... POKAZMY ze nie godziny sie na takie załatwianie spraw przez panią Burmistrz ! Nie takie były obietnice wyborcze składane mieszkańcom - zamiast standardów widzimy spadochroniarzy i siwy dym latajacy po Sokolowie ... GDZIE JEST AUDYT ????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin 17 - niezalogowany 2025-04-14 21:36:09

    A kto jest zastępca czy dalej Iwona Kopiwoda ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Do Marcina 17 - niezalogowany 2025-04-14 22:20:51

    Tak Kopiwoda jest zastępcą ,była za rządów Celińskiego i przed Celińskim Nie bardzo układała jej się współpraca z pracownikami SOK Ale Karakula powołał na stanowisko dyrektora Celińskiego

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wkurzona - niezalogowany 2025-04-14 21:52:03

    Mam nadzieję że karma wróci do rządzących, a radnych nikt nigdzie już nie wybierze. A teraz nie głosujmy na Rafała, a potem referendum.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wyborca gotowy do walki - niezalogowany 2025-04-15 08:03:46

    Jestem za. Trzask prask i referendum

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sąsiadka - niezalogowany 2025-04-14 22:08:15

    Tylko lansik na Facebooku nie majacy pokrycia w rzeczywistości ale już niedługo to potrwa. Takie rządy na prokuraturę ja doprowadzą i jej wspólników.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Niezadowolona - niezalogowany 2025-04-14 22:21:14


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2025-04-14 22:26:18

    Czy Burmistrz już odpowiedziała na pytania Sikorskiego na które nie chciała odpowiedzieć w trakcie sesji? Ile szczeniąt im zdechło w schronisku?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-14 22:37:41

    W 2015 roku powierzono panu M.Celińskiemu funkcję dyrektora SOK decyzją z dnia 31.12.2025 r od dnia 01.01.2015 roku. Dokument ogłaszający tę decyzję w BIP pojawił się dopiero .... w dniu 01.02.2026 roku. Następnie w dniu 28 stycznia 2016 roku powołano pana Marcina Celińskiego na dyrektora SOK od dnia 01.02.2016 roku do dnia 31.01.2021 roku. Dokument potwierdzający powołanie pokazał się w BIP w dniu 01.02.2016 roku po godzinie 15:30. Sprawdzając BIP dalej nie udaje się znaleźć żadnego dokumentu powołującego pana Marcina Celińskiego na lata 2021-2025. Przepisy jasno tę kwestię formułują: "W odniesieniu do zasad powoływania dyrektora instytucji kultury przepisy ustawy o działalności kulturalnej i Kodeksu pracy nie przewidują możliwości ponownego jego powołania w „trybie uproszczonym”, np. w drodze porozumienia stron lub w jakikolwiek inny sposób. A zatem, potrzebny będzie nowy akt powołania, który wymaga jednak zachowania procedury przewidzianej w statucie instytucji kultury. Oczywiście dyrektor, którego powołanie się kończy, wcale nie musi brać udziału w nowym konkursie, jeśli nie chce dalej pełnić funkcji dyrektora." Proszę wskazać gdzie można znaleźć w BIP Urzędu Miasta Sokołów Podlaski zarządzenie burmistrza Karakuli powołującą pana Marcina Celińskiego na kolejną czteroletnią kadencję zgodnie z wymogami formalnymi i obowiązującymi przepisami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Czytelnik - niezalogowany 2025-04-14 22:57:06


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Karol - niezalogowany 2025-04-14 23:21:00

    Nie ma tego w BiP. Właśnie patrzę. Jak Katakula nie zaniedbał to pokaż gdzie to ogłosił. Teraz to kadencja się skończyła i Karakuli i Celińskiemu. Patrząc na podane daty był powołany do 31 stycznia tego roku. I nie musiał zostać ponownie powołany. Powołano nowego dyrektora. Zgodnie z prawem. Dokumenty pojawią się w BIP bo taki jest wymóg. Nie muszą się pojawiać wcześniej ani pod dyktando pani piszącej swoje uwagi o chamstwie i innych domniemanych zjawiskach w celu podsycania negatywnych nastrojów społecznych. Proszę czekać spokojnie tak jak ja.

    • Zgłoś wpis
  • nieogar - niezalogowany 2025-04-16 06:09:47

    Panie Karol chyba Panu umknęło że Pan Celiński został zwolniony przed upływem kadencji, więc cały Pana wywód nie ma kompletnie sensu

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jacek i Agatka - niezalogowany 2025-04-14 23:03:26

    Do żwirka i Muchomorka. Ciekawe skąd jesteś tak dobrze poinformowany? Jeżeli jest to prawda, to było za poprzedniego burmistrza. SD w swoim programie wyborczym obiecali nam transparentność. Teraz miało być lepiej. Jakoś p.burmistrz ma czas na lans na stronie miasta, a nie miała czasu poinformować mieszkańców miasta o mianowaniu nowego dyrektora SOK. I nie zasłaniajcie się ciągle poprzednim burmistrzem, bo to staje się już nudne. Tamta kadencja się skończyła i już nie wróci. Miały nastać nowe, lepsze czasy dla miasta i jego mieszkańców. A efektów brak. Jest coraz gorzej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Miś Uszatek - niezalogowany 2025-04-15 05:45:29

    Do Jacek i Agatka. Pani Burmistrz nie musi mieć czasu na lans w mediach społecznościowych bo przecież, ja ćwierkają wróbelki, prawdopodobnie w PUIK prezeska zatrudniła Panią z Siedlec do promocji i prowadzenia FB też burmistrzyni. A My Mieszkańcy zapłacimy w cenie wody, ścieków, ciepła, odpadów. Prezeska też jest z Sądowego i prezes STBS jest z Siedlec tu podatków nie płacą za to Mieszkańcy marsz do kasy i płacić podatki i daniny żeby było za co opłacać. Bumerang PO działa dla dobra Sokołowian bo tu nie ma ludzi, którym można powierzyć ważne funkcje w NASZYM Mieście.

    • Zgłoś wpis
  • Kubuś bez Puchatka - niezalogowany 2025-04-15 08:07:07

    A co puik będzie promował ? Wodę ścieki czy co ? Żeby na pełen etat pracownika z Siedlec zatrudnić. Czekaj czekaj ani burmistrz ani prezeska nie są z Sokołowa to co im ceny usług !

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-04-15 00:53:11

    Podziękujmy Towarzystwu Społeczno Kulturalnemu(?) Oni wylansowali Drazkiewicza .kto jest w tym towarzystwie , kto wie ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-04-15 05:35:33

    Pani Krystyna Matysiak, Pan Jerzy Iwański, kto doda dalej

    • Zgłoś wpis
  • Kubuś Puchatek - niezalogowany 2025-04-15 06:14:47

    Pan Jerzy Iwański ten radny Sokołowskich Demokratów? No to opinia bardzo obiektywna jest. Co się czepiacie Sokołowianie? A swoją drogą kto tam jeszcze z radnych jest w tym Towarzystwie ? I kasę dostali od burmistrz kasę. No to nie ma się co czepiać opinia jest obiektywna, wyważona jak trzeba.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dzidek - niezalogowany 2025-04-15 08:42:29


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Gabi - niezalogowany 2025-04-15 09:25:42


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hahahaha - niezalogowany 2025-04-15 09:03:41

    za chwilę pewnie następnego Asa ściągną z poza SOKOŁOWA bo pewnie będzie wymiana w OSIR skoro się człowieka czepiają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Taaa - niezalogowany 2025-04-15 09:14:26


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Gołąbek pokoju - niezalogowany 2025-04-15 09:19:04

    Jedyna, która jest jej i wyszła pozostałe wstęgi powinien przecinać Pan Burmistrz Bogusław Karakula. Tyle w temacie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-04-15 10:10:50


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • XXX - niezalogowany 2025-04-15 11:39:36

    Teraz jest czas na transformacje energetyczną. Nie widziałeś postu na FB? Także wszystkie ręce na pokład - Sokołów przechodzi na atom!!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-15 12:12:00

    Przyjrzyjmy się artykułowi pod kątem tylko i wyłącznie Kodeksu Etyki Dziennikarskiej SDP oraz Karty Etycznej Mediów, które określają zasady, takie jak prawda, obiektywizm, oddzielanie informacji od komentarza, szacunek dla prywatności i godności. Analiza artykułu pani Bożeny w tym kontekście wygląda tak: 1. Zasada prawdy i rzetelności • Artykuł zawiera elementy krytyki oparte na domniemaniach (np. „zemsta”, „lekceważenie mieszkańców”), co narusza zasadę prawdy, jeśli nie poparto ich dowodami. • Kwestionowanie kompetencji Drążkiewicza bez przedstawienia konkretnych faktów (np. braku wykształcenia czy doświadczenia) jest niezgodne z zasadą rzetelności. 2. Oddzielanie informacji od komentarza • Tekst miesza fakty (np. nominacja Drążkiewicza, brak konkursu) z opiniami autorki (np. „lekceważenie”, „zemsta”). Brak wyraźnego rozróżnienia między informacją a komentarzem narusza zasadę obiektywizmu (Karta Etyczna Mediów, punkt 2). • Emotywne sformułowania („słynny już człowiek kultury’”, „promocja głupoty, podłości, nienawiści i chamstwa”) wskazują na osobiste zaangażowanie pani Gontarz-Górznej, co podważa neutralność, o czym wszyscy w mieście od dawna wiemy i nadziwić się nie możemy skąd ten niezwykły imperatyw? Tu muszą mieć wpływ jakieś prywatne animozje, a nie wyłącznie chęć ustalenia prawdy i przekazania informacji społeczeństwu. Brzydko to wygląda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-15 12:23:49

    Cóż, piękna manipulacja! 1. Ten artykuł, to w całości mój KOMENTARZ do sytuacji z nominacją nowego dyrektora SOK. Jest to wyraźnie oznaczone na samej górze materiału. 2. Opinię mogę mieć krytyczną, mam do tego prawo i ją tutaj jasno wyrażam. Ja się nie chowam za nickami z bajek. Piszę pod swoim nazwiskiem i za publikowane treści odpowiadam. 3. Kompetencje Drążkiewicza? Ja je sprawdzałam, rozmawiając z jego współpracownikami, zasięgając informacji na UwS. Poświęciłam na to mnóstwo czasu. Czy podobny trud zadała sobie pani burmistrz oraz stowarzyszenia wydające opinię o kandydacie? 5. W związku z powyższym Pani :-) pisanina jest z gruntu oparta na fałszywym założeniu. A podpieranie się etyką - słabe. Bo etykę i szacunek dla mieszkańców powinni mieć na uwadze bohaterowie mojego artykułu/komentarza.

    • Zgłoś wpis
  • Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-15 12:40:24


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-15 12:51:47

    Fakt, że jest Pani jedyną autorką i właścicielką portalu, wzmacnia Pani odpowiedzialność za przestrzeganie zasad etyki dziennikarskiej, ponieważ nie ma tutaj żadnej redakcji ani żadnych innych dziennikarzy, którzy mogliby wpłynąć na proces publikacji, czy moderacji komentarzy. (Ocena opiera się na Kodeksie Etyki Dziennikarskiej SDP i Karcie Etycznej Mediów). Sarkastyczne sformułowania których Pani używa w swoim „komentarzu” („promocja głupoty, podłości, nienawiści i chamstwa”) wskazują na Pani osobiste zaangażowanie, co podważa całkowicie neutralność i obiektywizm. Pani się sporo wydaje, ale wygląda na to, że głównie się Pani wydaje. Rzeczywistość jednak wygląda inaczej i może Panią zarówno dopaść jak i zaskoczyć. Zbytnia pewność siebie i poczucie bezkarności prowadzą prostą drogą do bolesnego upadku. Niech Pani o tym nie zapomina pisząc swoje „komentarze”.

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-15 12:53:34

    Ja po raz kolejny powtarzam: nie boję się sądu - bo artykuły opieram na dowodach. Co do pana Drążkiewicza, nawet chętnie pójdę. Bo w sądzie wyjdą na jaw okoliczności, których opisać nie mogłam i udowodnię, że moja publikacja była wersją "light". Dlaczego zamiast wyjaśnić mieszkańcom powody nominacji, zaprezentować dyrektora na konferencji prasowej (co jest praktyką w 90% samorządów) mamy ukrywanie tego faktu? Do tego atakowanie i straszenie sądem mnie za to, że krytykuję takie postępowanie. Jeśli Pani Burmistrz tej nominacji się nie wstydzi, niech zwoła po świętach konferencję prasową, zaprosi na nią również radnych (bo część o nominacji dowiedziała się z ŻS), a pan dyrektor SOK niech wyłoży nam wszystkim swoją koncepcję funkcjonowania ośrodka, opowie o swoich sukcesach i odpowie na pytania. W czym problem? Ja nie widzę żadnego.

    • Zgłoś wpis
  • Sokołowianin - niezalogowany 2025-04-15 13:01:23


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-15 13:16:21

    „Pycha kroczy przed upadkiem”

    • Zgłoś wpis
  • Lis - niezalogowany 2025-04-15 15:09:58


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-15 15:21:37

    Po co zmieniasz nicki i kłamiesz? W dodatku IP z Czech. Chcesz, to pozywaj. Przecież musisz być z tej ekipy, skoro tak zażarcie jej bronisz. Ja piszę prawdę. Gdyby tak nie było, to Pani Burmistrz zasypałaby mnie sprostowaniami wytykającymi nieprawdę. Nie ma ich. Nie używam chamskich i obraźliwych słów, tylko piszę rzeczowo i posługuję się faktami. Pisząc artykuł zakładam, że będę się z niego tłumaczyć przed sądem. To skuteczny sposób, by nie pisać tego, na co nie ma się dowodów. Często trzeba zrezygnować z opisania części barwnych wątków (tak było ostatnio), bo chociaż nie mam wątpliwości, że są prawdziwe, trudno by je było obronić przed sądem. A krytyka władz jest wpisana w zawód dziennikarza. I nie przestraszę się anonimowych pogróżek. KOŃCZĘ DYSKUSJĘ. Chcesz dalej dyskutować - to nie anonimowo. Albo idź do sądu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jak można - niezalogowany 2025-04-15 12:17:42

    Szefową STSK jest Agata Misiej. Dała się kupić za dotację od burmistrzyni. Wstyd p.Agato. Czy może p.patrzeć ludziom w oczy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dzidek - niezalogowany 2025-04-15 12:52:11

    Do Gabi Cóż za dramat! Może następnym razem warto przeczytać statut zamiast doszukiwać się afery w godzinie przyjścia i czytaniu CV z kartki. Decyzja została podjęta zgodnie z prawem, a to, że nie zaspokoiła lokalnej potrzeby plotki – to akurat jej największa zaleta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nowy - niezalogowany 2025-04-15 13:10:43

    Czekam, czekam i nie mogę się doczekać, aż ktoś z popleczników obecnie panujących odpowie konkretami- wypunktuje osiągniecia nowej władzy, wskaże punkty z programu zrealizowane po roku. W dalszym ciągu ograniczacie się jedynie do krytyki i obwiniania Karakuli, do straszenie p. Gontarz- (tam gdzie brak argumentów ,zostają pogróżki). Piszcie, chwalcie się sukcesami, pokazujcie ten obiecany raj mlekiem i miodem płynący. Widziałem przed chwilą rondo- miało być budowane tuż po zimie- nie dzieje się nic. Przed świętami miały jeździć maszyny sprzątające ulice- widziałem samochód i jak za króla ćwieczka- paru robotników z łopatami. Szok- ani pieniędzy, ani inwestycji, ani transparentności, za to prywata i poczucie bezkarności z ogromnym przekonaniem, że władzy można wszystko. Znamy te metody rządzenia- to jako żywo totalitarne metody. Dość mamy spadów z okolic, ludzi, których nie chcemy i którzy szkodzą naszemu miastu. NIE CHCEMY EMERYTÓW, NIE CHCEMY ZNAJOMKÓW, PRAGNIEMY MŁODYCH LUDZI Z POMYSŁAMI. WY POTRAFICIE JEDYNIE SKŁÓCAĆ MIESZKAŃCÓW I SIAĆ NIENAWIŚĆ.Mieszkańcy zapytajcie siebie, czy gdybyście byli w skórze p. Domańskiej, p. Drążkiewicza, przyjęlibyście proponowane stanowiska? Aby na to się zdecydować- trzeba cenić w życiu tylko jedną wartość- pieniądz. Czy takich, skompromitowanych gdzie indziej, chcemy w naszym mieście? Oczywiście nie- są nam narzuceni siłą, często mimo wcześniejszych zaprzeczeń. W moim odczuciu p. Burmistrz skompromitowana już nie tylko u nas, zaczyna zdecydowanie szkodzić miastu. Przed nami nic dobrego, poza marnotrawieniem naszych pieniędzy, a potem długi, długi. długi. bo przecież, kiedy już pozbędziemy się tego towarzystwa, trzeba będzie płacić solidne odprawy .Czarno, czarno, ostatnie chwile, aby ratować miasto

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Żwirek i Muchomorek - niezalogowany 2025-04-15 13:30:03

    Pogróżki? Pani Gontarz-Górzna komentuje i krytykuje, oraz publikuje, tym samym podlega ocenie, krytyce i komentarzowi czytelników. Mój komentarz jest jasny i nie zawiera żadnych pogróżek. Proszę zmienić optykę albo okulistę. Pani redaktor nie jest bezkarna, a chyba o tym zupełnie zapomniała i pozwala sobie na daleko wybiegające uwagi i określenia, które nie mieszczą się w ramach dozwolonej krytyki. Czego Pan nie rozumie?

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-15 13:42:19

    Do Żwirek i Muchomorek: spokojnie z tymi oskarżeniami i manipulacjami. Anonimowy ekspercie.

    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-04-15 14:34:38

    Do Pani Redaktor odnoszę wrażenie, że pióro "Żwirka i Muchomorka" przypomina mi czyjeś pióro Pomyślmy czyje ? Osoba ta napewno dostanie medal od trzaska.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sokołow - niezalogowany 2025-04-15 14:41:07


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianka - niezalogowany 2025-04-15 15:40:46

    Jestem bardzo zniesmaczona tymi wydarzeniami z ostatnich tygodni. Wierzyłam w Panią jako kandydatkę, głosowałam. Nie chciałam by dalej było jak za Karakuli. Pani Iwono, te Pani nominacje ... nie da się ich obronić ... chyba gdzieś się Pani w tym wszystkim pogubiła... Nie znam spraw na tyle, by oceniać kogokolwiek... ale Pani przez święta sobie odpocznie i przemyśli to wszystko. Może trzeba na nowo spojrzeć na pewne sprawy, uspokoić nastroje ... bo chyba jest duży problem... życzę Pani dobrze

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Znajomy - niezalogowany 2025-04-15 16:59:30

    P.burmisyrz poprosiła o opinię o nowym dyrektorze SOK jakieś stowarzyszenie z Wrocławia. Chyba najprościej i najbliżej byłoby poprosić o opinię z ostatniego miejsca pracy. To chyba logiczne. Teraz wiem dlaczego. Spotkałem znajomego który razem z nim pracował. Nie będę powtarzać tego co usłyszałem. Były to bardzo niepochlebne opinie. Powiedział mi także, że rektor uczelni w której pracował p.JD prosił żeby nawet nie wymawiać przy nim jego nazwiska. Jeżeli to prawda to szkoda Sokołowskiej Kultury. Bo to od kilku lat jest marka znana w całym rejonie i nie tylko. Zespół Sokołowianie sławił ją również poza granicami kraju. Szkoda byłoby to zaprzepaścić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    J - niezalogowany 2025-04-16 07:06:04


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nie dla królowej - niezalogowany 2025-04-16 09:05:59


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-04-17 10:31:44

    To demokracja po grochowsku pani burmistrz mieszka w Grochowie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kazimierz Pawlak - niezalogowany 2025-04-16 10:37:35


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MJ - niezalogowany 2025-04-16 15:17:42

    Nasza burmistrzyni znów się lansuje na stronie UM, a o powołaniu nowego dyrektora ani słowa. Lans najważniejszy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pl - niezalogowany 2025-04-16 16:07:10

    Najśmieszniejszy jest ten napis na zdjęciu budynku - BOLI.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Koleżanka - niezalogowany 2025-04-16 17:27:33

    Mam pytanie do Redakcji Życie Sokolowa Dlaczego mój komentarz o braku możliwości przeczytania informacji na stronie UM Sokołów Podlaski został usunięty?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-04-16 17:36:37

    Dlatego, że zawierał dziwny link, a po jego kliknięciu było widoczne imię i nazwisko prywatnej osoby B... R...

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Koleżanka - niezalogowany 2025-04-16 17:55:22

    Ok link można było wykasowac Nie mam nic do ukrycia Dziwi mnie fakt, że strona urzędu nie gwarantuje bezpiecznego przeglądania strony i jest kłódka, co było widoczne na załączonym zdjęciu Dziękuję za odpowiedź

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Franciszek - niezalogowany 2025-04-16 18:14:44

    Pani Redaktor. Konferencja prasowa super pomysł. " Koń jaki jest każdy widzi". JD zdania nie potrafi sklecić po polsku. Brawo Pani Redaktor!!! Ma Pani za sobą tłumy:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • marcin 17 - niezalogowany 2025-04-16 20:13:06

    Zgadzam się jaj wcześniej napisałem dobrze by było gdyby mieszkańcy lepiej poznali nowego dyrektora jego wizję SOK u i jaka ofertę będzie miał dla Sokołowian ośrodek pod jego kierownictwem stad było moje pytanie do Pani Bożeny czy rozważa przeprowadzenie z nim wywiadu

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stewo - niezalogowany 2025-04-17 14:24:15

    Gądki szmatki. Zobaczymy czy sokołowianie potrafią wyciągać wnioski. Sprawdzian 18 mają. W samorządowych wybrali jak wybrali, a teraz czy przyłożą rękę do domknięcia systemu....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jak zwykle - niezalogowany 2025-04-17 16:26:10

    Kolejna gmina z naszego powiatu dostała dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego (OSP Justynów), a nasze miasto jak to zwykle ostatnio nic. Uśmiechajmy się dalej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama